Veel mensen hebben het wel eens gehad: een kapotte telefoon. Denk aan een kapot beeldscherm, geen reactie op de aan/uit knop of een batterij die nog maar heel even meegaat. Vaak is zo’n telefoon repareren wel mogelijk, maar baal je van de kosten die daaraan verbonden zijn. Daarnaast zit je soms zonder (je eigen) telefoon, indien deze zich bij de reparateur bevindt. Wat doe je eraan? In deze blog staan dingen die je moet weten voor het geval je telefoon schade heeft en hoe je kosten kan besparen.
Preventieve maatregelen
Door je telefoon goed te beschermen kan je schade voorkomen. Dit kan je bijvoorbeeld doen door een telefoonhoesje of een screen protector te kopen voor jouw telefoon. Daarnaast is het verstandig om je te laten verzekeren voor het geval van schade. Bij een inboedelverzekering is de kans groot dat de verzekering de schadekosten vergoed.
Telefoon kapot: wat moet je doen?
Is je telefoon al kapot en hebben de preventieve maatregelen op dit moment niet veel meerwaarde voor jou? Dan is er misschien nog de mogelijkheid dat je je telefoon zelf kan repareren. Voorafgaand aan een reparatie is het handig om deel te nemen aan een vooronderzoek. Deze kan je vaak aanvragen bij een reparatiecentrum. Het voordeel van zo’n onderzoek is dat deze geheel gratis is. De (hoeveelheid) schade wordt besproken en wie weet kan je de schade zelf verhelpen door middel van een paar simpele handelingen.
Telefoon laten repareren
Is de bovenstaande optie niet mogelijk en zal je je telefoon toch echt moeten laten repareren? Dan ga je (opnieuw) naar een reparatiecentrum. Je iPhone, Samsung, Sony, LG, Huawei smartphone of iPad tablet is, afhankelijk van de schade, bij dit centrum binnen anderhalf tot twee uur gerepareerd. Doordat je op de hoogte wordt gehouden van alle gebeurtenissen binnen het proces, zullen de kosten nooit ongemerkt stijgen. Mochten kosten hoger uitvallen dan verwacht, dan wordt er samen met je gekeken of het (economisch) nog verantwoord is om de telefoon te laten repareren. Het reparatiecentrum is vooral gespecialiseerd in iPhone reparatie.
Het iPhone Reparatie Centrum streeft naar 100% klanttevredenheid. Is je telefoon nog steeds (voor een deel) kapot? Dan krijg jij je geld terug. Een andere service die het reparatiecentrum biedt is de gratis retourzending van jouw smartphone of tablet.